(foto: Peter Hendriks)

Burgemeester Slinkman in video boodschap: 'Wijkagenten moeten wijk in en niet op kantoor '

BERG EN DAL – Burgemeester Slinkman van Berg en Dal heeft zich niet zoals voorgaande jaren zich op het spreekgestoelte gericht naar de aanwezigen, maar via een van tevoren opgenomen videoboodschap van Loraz Video Productie uit Millingen aan de Rijn.

Als het aan Slinkman ligt, dan moeten de wijkagenten meer de wijk in en niet -zoals nu het geval is- veel op kantoor zitten. Er zijn nog te veel criminele activiteiten in Berg en Dal, die een halt moeten worden toegeroepen. "Samen met de politie moeten wij allen samen een grote slag gaan slaan. Onlangs is er een grote hennepkwekerij ontdekt in het centrum van Groesbeek naast de Coop met alle gevaren van dien. Wij gaan inzetten op preventie. Van de brandweer kunt u van op aan.

Wat positief te noemen is, is de bouw van het nieuwe Bevrijdingsmuseum, waarmee een start is gemaakt; de miljoenen zijn binnen. Ook kunnen de toeristen met een beperking van hun vakantie gaan genieten in Groesbeek, waar onlangs hotel Hemelrijk aan de Wylerbaan is geopend. Het gasthuis Sint-Jan de Deo is geheel vernieuwd en is weer het kloppend hart van Millingen geworden. De laatste bouwkavel van de Bouwkamp in Ooij is vergeven en daar wordt momenteel druk gebouwd.

Ook zullen wij de zeilen bijzetten voor de versterking van het winkelcentrum in zowel Millingen als Beek. Ook glasvezel in het buitengebied is een noodzaak, alsmede de verduurzaming van huurwoningen. Ook woningen voor jongeren die nu nog naar elders moeten, omdat er voor hen geen woning beschikbaar is gaan we aanpakken", besloot Slinkman zijn videoboodschap en verscheen plotseling op het podium om met de volle Mallemolen – afgevaardigde verenigingen, politie , brandweer, ondernemers en burgers- te proosten op het nieuwe jaar. De Millingse ondernemersvereniging die ook hun nieuwjaarsborrel hadden in De Kastanje waren via een livestreamverbinding verbonden met De Mallemolen.

(foto: Peter Hendriks)