Pieks-dorpsdichter Heumen rapt op nieuwjaarsreceptie. (foto: Hans van Wijk)

Razende rap door Dorpsdichter Pieks

HEUMEN - Op de nieuwjaarsreceptie van de gemeente Heumen schudt Dorpsdichter Pieks het publiek wakker met een razendsnelle rap over Heumen. Niemand zal deze snel kunnen nazingen. Zelf had ze haar telefoon nodig als spiekbriefje voor haar waterval aan woorden met -eumen erin. Het publiek was verrast.

Tijdens de nieuwjaarsreceptie overhandigde Pieks hiernaast het eerste exemplaar van haar dichtbundel als Dorpsdichter Heumen aan burgemeester Marriët Mittendorff. De dichtbundel met de titel: 'Het mooiste van een dorp is de leegte eromheen" straalt aanmerkelijk meer rust uit dan de Heumen Rap. Vanaf zaterdag 12 januari is de dichtbundel te koop bij The Read shop-boekenwinkel in Malden.

Poëzieweek Heumen

Marjolein Pieks heeft net haar rol als negen jaar Mariken van Nieumeghen afgesloten en stort zich nu vol op haar derde jaar als Dorpsdichter Heumen. De eerste Poëzieweek Heumen wordt, samen met haar Marikenjaar PR-teamlid MariannA Bakker, in een stormachtig tempo vorm en inhoud gegeven. De Poëzieweek Heumen gaat van start donderdag 31 januari. Het thema van de (landelijke) Poëzieweek is Vrijheid.
Ook de jeugd in Heumen wordt bij poëzie betrokken. Basisscholen worden uitgenodigd om de beste verzen van hun leerlingen in te zenden. De basisscholen kunnen de Dorpsdichter uitnodigen voor een workshop om de kids te inspireren en enthousiasmeren.

Tijdens de Nieuwjaarsreceptie liet Dorpsdichter Marjolein Pieks ook haar muzikale en theatrale kant zien in haar humoristische Heumen Rap. Zij liet zien dat spelen met woorden, met taal ook plezier is en op vele manieren kan! Houd de site Poëzieweek Heumen in de gaten en de Facebook @poezieweekheumen. (M&M PoëziePRomoters Marjolein Pieks (06 37280012) en MariannA Bakker (06 20149951).