Stichting Leergeld helpt kinderen meedoen

REGIO - De Stichting Leergeld De Stuwwal heeft een praktisch doel: het voorkomen dat kinderen in de leeftijd van 4 tot 18 jaar uit gezinnen voor wie alle middelen en voorzieningen zijn uitgeput, aan de zijlijn komen te staan.

Kinderen uit de gemeenten Heumen, Mook en Middelaar, en Gennep zijn hier de doelgroep. Inwoners uit deze gemeenten kunnen een aanvraag indienen voor het verkrijgen van middelen en voorzieningen. Het bestuur van Stichting Leergeld De Stuwwal is per december 2018 gewijzigd. Als voorzitter is aangetreden Hans Stiekema uit Mook. Als secretaris is aangetreden Harry van den Berg uit Molenhoek.

Stichting Leergeld De Stuwwal steunt iedereen met minder financiële middelen. Vooral alleenstaande vaders, ouders die net boven de bijstandsnorm leven zijn bij gemeenten vaak niet in beeld. Ook ouders met een hoog inkomen én ook hoge schulden zijn vaak niet bekend. De Stuwwal werkt wel in een hele goede samenwerking met de lokale gemeenten, die de Stichting dan ook financieel ondersteunen. Er zijn ook enkele donateurs, die het doel en werkwijze van De Stichting van harte ondersteunen. Deze donateurs profiteren van de fiscaal aantrekkelijke ANBI status van de Stichting.

Voor nadere informatie of aanvraag advies: leergeld.destuwwal@gmail.com. Of kijk even bij: www.leergeld.nl/destuwwal.