Gemeente draagt bij voor aankoop grootste kerststal

BERG EN DAL – Het gemeentebestuur van Berg en Dal heeft een verzoek ontvangen van de directie van Museumpark Orientalis om subsidie te verlenen voor de aanschaf van de grootste kerststal van Europa.

In eerste instantie had het park om 5.000 euro gevraagd, maar dankzij onderhandelingen daalde de aankoopprijs en kon worden volstaan met 3.500 euro. Met de aankoop van deze kerststal verwacht het museum nog meer bezoekers te kunnen ontvangen tijdens het jaarlijkse Feest van Licht. Museumpark Orientalis rond het jaar 2018 af met circa 70.000 bezoekers en is daarmee een belangrijk onderdeel van het toeristisch aanbod in de gemeente Berg en Dal.

De totale aankoopkosten bedragen 25.000,-- waarvan de gemeente Berg en Dal 3.500 euro voor haar rekening neemt en via crowdfunding wordt 10.000 euro binnen gehaald. Het overige bedrag wordt via ondernemers verkregen.