(foto: Gemeente Berg en Dal)
(foto: Gemeente Berg en Dal) Foto: Gemeente Berg en Dal

Gemeente Berg en Dal wil financieel misbruik van ouderen tegengaan

GROESBEEK – De gemeente Berg en Dal wil voor iedereen een veilige gemeente zijn ook voor ouderen. Om die reden hebben donderdag 31 januari tien organisaties het samenwerkingsverband 'Financieel veilig ouder worden in de gemeente Berg en Dal ' ondertekend in de raadszaal van het gemeentehuis.

Met deze samenwerking willen de organisaties financieel misbruik van ouderen voorkomen en aanpakken. Iedereen -jong en oud- die zich zorgen maakt over financieel misbruik van ouderen kan bij de organisaties terecht. De organisaties delen kennis en ervaringen en ze helpen elkaar om kwetsbare ouderen te beschermen. Ook weten ze elkaar te vinden als er een vermoeden is van financieel misbruik. Door samen te werken ontstaat meer bewustwording over financieel misbruik en wat je kunt doen om het te voorkomen. De gemeente Berg en Dal is een van de tien ondertekenaars van het samenwerkingsverband dat is ondertekend door wethouder Irma van de Scheur. Heeft men vragen ? Of wil men met uw organisatie aansluiten bij het samenwerkingsverband ? Meer informatie staat op www.financieelveiligouderworden.com.