Foto: Peter Hendriks

De Vriendenkring kan er weer velen jaren tegen

LEUTH – Het gebouw van De Vriendenkring in Leuth mag er na een grondige verbouwing zijn en kan er weer jaren tegen. Momenteel voldoet de Vriendenkring aan alle eisen en is daarom klaar voor de toekomst.

Vrijdagmiddag vond de heropening van het totaal gerenoveerde pand plaats. Voorzitter René Zutphen was een zichtbaar blij man vanwege hard werken door iedereen in de afgelopen maanden. Direct na de kermis begin oktober is de sloophamer in het 68-jarige pand gegaan. Alles in onderhanden genomen. Wat er nog zichtbaar is in het pand, is de dansvloer en het plafond voor de rest is alles vernieuwd en dat in vier maanden tijd, aldus René Zutphen.

Ook burgemeester Slinkman feliciteerde de bevolking van Leuth met dit prachtig gerestaureerde gebouw. Samen mocht burgemeester Slinkman met het carnavalsprinsenpaar Fabian en Anne en schutterskoningin Mandy de hernieuwde Vriendenkring openen door het gordijn open te trekken. Vervolgens mocht de bevolking van Leuth het gerenoveerde gebouw bekijken. Hiervan werd veel gebruik gemaakt. Het open huis ging langzaam over in het eerste feestje in de vernieuwde Vriendenkring, waar DJ Mike voor de nodige stemming wist te zorgen.