Redacteuren DeGroesbeek.nl stoppen ermee

BERG EN DAL – Na acht jaar hebben de drie redacteuren van de website 'DeGroesbeek.nl' besloten om met ingang van 1 februari ermee te stoppen. Zij hebben de afgelopen jaren de inwoners – eerst van de gemeente Groesbeek en later van Berg en Dal – voorzien van de nodige informatie en nieuws uit de gemeente en zelfs af en toe daarbuiten.

In de afgelopen acht jaar hebben liefst 35.000 mensen gereageerd op hun berichtgeving; aan de vrijheid van meningsuiting hebben de redacteuren altijd de hoogste prioriteit gegeven ondanks dat daar niet iedereen blij mee was. Het reageren ging soms gepaard met blafmails of het dreigen met advocaten en zij hebben zich zelfs moeten verantwoorden bij de politie. Ook de digitale recherche is bij hen op bezoek geweest. Maar de privacy van de inzenders was voor de redacteuren het allerbelangrijkste en die hebben zij nooit prijsgegeven. Na acht jaar, 8.000 berichten en 7 miljoen bezoekers gaan de redactieleden het medialandschap verlaten' (Een van de redacteuren is in december gestopt met de website en voor de overige twee is het niet meer mogelijk om deze site te combineren met het sociale leven en een fulltime-baan). Daarnaast komen er de laatste tijd steeds meer juridische dreigementen binnen die je als kleine redactie maar moet zien af te handelen, wat extra tijd, energie en geld kost. De Groesbeek heeft haar website per 1 februari 2019 overgedaan aan Twenty Four Webvertising BV.