Maatregel en plan voor De Linde

GROESBEEK - De gemeente Berg en Dal gaat de vergunning van uitgaansgelegenheid De Linde in Groesbeek twee weken intrekken. De Linde zal in maart en juli een week gesloten zijn. De gemeente neemt deze stap omdat in De Linde voor de derde keer binnen een termijn van drie jaar alcohol is verstrekt of onderling werd doorgegeven aan een jongere onder de 18 jaar. De vorige keren kreeg De Linde een boete. Volgens de Drank- en horecawet moet de gemeente nu de vergunning twee weken schorsen.

Gemeenten moeten toezien op handhaving van de Drank- en horecawet. De alcoholcontroles in de regiogemeenten worden uitgevoerd door de regionale pool toezichthouders Drank- en horecawet. De gemeente weet dat De Linde een belangrijke functie heeft voor jongeren in de gemeente en de wijde regio. Daarom hebben de gemeente en De Linde afgesproken om samen te kijken hoe De Linde dit soort situaties in de toekomst kan voorkomen.

Burgemeester Slinkman: "Ik vind het belangrijk dat jongeren ook in het eigen dorp uit kunnen gaan. Ik ben daarom blij dat De Linde en de gemeente samen optrekken zodat ouders hun kinderen met een gerust hart kunnen laten uitgaan."

De burgemeester is daarnaast bezorgd over de praktijk van het forse indrinken door jongeren vóór het uitgaan. Mark Slinkman: "De gemeente en de horeca hebben daar maar heel beperkt invloed op, en juist op dit punt kunnen ouders een positieve invloed uitoefenen."

Toneelvereniging De Eendracht op Groesbeekse planken

GROESBEEK - Donderdagmiddag 14 februari krijgen de leden van KBO Groesbeek – De Horst een toneelmiddag aangeboden in De Mallemolen aan de Kloosterstraat in Groesbeek.

Toneelvereniging De Eendracht uit Alverna brengt op die middag een klucht op de planken met als titel 'Politiek met een luchtje', geschreven door Jo Snoeren. De korte inhoud is als volgt: Ook ambtenaren hebben een privé leven. Voor Klaas Nikkel bestaat alleen zijn werk. Omdat zijn vrouw vindt dat hij haar verwaarloost, bedenkt ze een plannetje om hem jaloers te maken. Hoe zich dat allemaal ontwikkelt kan men horen en zien die middag.

De voorstelling begint om 14.00 uur. De gasten worden ontvangen op koffie / thee terwijl hen in de pauze ook nog een consumptie zal worden aangeboden. De eindtijd van deze klucht is tussen 16.30 en 17.00 uur. Voor leden is deze toneelmiddag geheel gratis, terwijl niet-leden een bijdrage betalen van 5,00 euro. Men kan verzekerd zijn van een paar gezellige uurtjes.