Wethouder Frank Eetgerink doet mee!

Frank Eetgerink steunt IKPAS = 40 dagen zonder alcohol en doet mee!

Tekst: Gerie van der Land-Zijderveld

HEUMEN - Frank woont in Nederasselt en is wethouder in de gemeente Heumen. “Sinds april 2018 ben ik met plezier wethouder. Een mooie baan waarin je steeds alert moet zijn en soms ook piketdienst hebt. Dat betekent dat je de burgemeester vervangt. Dat kan dag en nacht zijn. Dus dan zeker geen alcohol."

"Sociaal Domein zit in mijn portefeuille en zodoende kwam de actie IKPAS = 40 Dagen Zonder Alcohol op mijn pad. Ja, ik ga meedoen. Nee, geen uitdaging. Ik ga het gewoon dóen.” Lachend: “Maar veertig dagen achtereen, vind ik, net als waarschijnlijk veel andere mensen, wel wat lang. Ik ben liefhebber van een goed glas wijn en van speciale bieren. Het is voor mij de eerste keer dat ik ga meedoen. Jij zegt dat die 40 dagen zo voorbij zijn. Ik ga het beleven. Van harte hoop ik dat mijn deelname ook andere mensen op het idee brengt om dat ook te doen, of weer te doen. Goed om met elkaar IKPAS voor het voetlicht te brengen en het proces van bewustwording drankgebruik in gang te zetten. Goed voorbeeld doet goed volgen. Die landelijke actie is er niet voor niets natuurlijk.”

Zaterdag 23 februari helpt Frank van 14.00 tot 16.00 uur Monique Cotteleer en een team van Iriszorg mee om te flyeren in het winkelcentrum in Malden.

Actie start op 6 maart. Initiatief: Malderburch Centrum voor Welzijn, Zorg en Wonen Malden en Gezondheidscentra Samengezond Malden. (www.ikpas.nl)