Foto: Peter Hendriks

Koninklijke onderscheiding voor Jan van Haaren uit Millingen

KEKERDOM – De traditionele jaarvergadering van schutterij EMM uit Kekerdom in het Kulturhus werd vrijdagavond even onderbroken door twee trommelaars Bas van Haaren en zijn vriendje Yvo Blom gevolgd door burgemeester Mark Slinkman van de gemeente Berg en Dal en familieleden van Jan van Haaren.

Slinkman was naar Kekerdom gekomen om de heer J.A. (Jan) van Haaren (56) een Koninklijke onderscheiding uit te reiken. Jan van Haaren ontving de onderscheiding als Lid van de Orde van Oranje-Nassau, omdat hij 45 jaar vrijwilliger is bij schutterij EMM. Begonnen bij het tamboerkorps van EMM heeft hij het gebracht tot bestuurslid, waarvan sinds 1992 secretaris. Hij heeft zich jarenlang ingezet bij de vele activiteiten die EMM in de loop der jaren heeft georganiseerd.

Daarnaast is Jan van Haaren van 1970 tot 1973 bestuurslid geweest bij de inmiddels opgeheven carnavalsvereniging De Kraonige Haone in Kekerdom. Sinds 2006 is hij tevens bestuurslid (2006-2009) en optochtbegeleider – vanaf 2010 bij carnavalsvereniging De Sokkennummers uit Leuth. Onder groot applaus speldde burgemeester Slinkman de versierselen op zijn revers, die behoren bij deze Koninklijke Onderscheiding als Lid in de Orde van Oranje Nassau.