Portret van dorpsdichter Marjolein Pieks. (foto: Hans van Wijk)
Portret van dorpsdichter Marjolein Pieks. (foto: Hans van Wijk) Foto: Hans van Wijk

Dorpsdichter gemeente Heumen treedt op bij de buren

HEUMEN - Voor wie het koffiebezoek van de Dorpsdichter van de gemeente Heumen heeft gemist tijdens de afgelopen Poëzieweek (februari) hoeft niet te treuren. De Dorpsdichter komt graag bij de mensen thuis om voor te dragen uit eigen werk op voorwaarde dat er minimaal 5 buren aanwezig zijn.

"Als Dorpsdichter maak ik niet alleen gedichten maar probeer ik ook mensen samen te brengen. Ik hoop dat mensen hun buren uitnodigen om naar mijn gedichten te luisteren." De intimiteit van een huiskamer past bij poëzie.. "Ik lees voor uit eigen werk en zing soms een gedicht." Dorpsdichter Marjolein Pieks staat al jaren op het podium. Als Poëziekoerier brengt ze af en toe een gedicht bij de mensen thuis die ze speciaal voor de gastheer of gastvrouw heeft geschreven. "Ik kom bij feesten en recepties maar ook heb ik wel eens huwelijksaanzoek opgeluisterd of aan een ziekbed gestaan. "

Onlangs bracht de Dorpsdichter een eigen gedichtenbundel uit met veel gedichten over de gemeente Heumen. Voor wie wel eens met de buren naar de Dorpsdichter wil luisteren, nodigt minimaal vijf buren uit die al dan niet de bundel willen kopen.

De buurvrouw heeft geschreeuwd

wat is het dat knikt