Gemeenteraad wil haalbaarheidsonderzoek naar verplaatsing Mallemolen naar centrum

BERG EN DAL – De gemeenteraad van Berg en Dal is akkoord gegaan met een krediet voor een haalbaarheidsonderzoek naar de mogelijke verplaatsing van De Mallemolen naar de locatie van de voormalige Hema en de huidige Scapino.

Het onderzoek mag best breder uitgevoerd worden, waren enkele partijen van mening. Maas van GroenLinks vroeg zich af of de activiteiten die momenteel in De Mallemolen plaatsvinden in de toekomst niet in het gemeentehuis gehouden kunnen worden. Maak van het gemeentehuis een gemeenschapshuis, zo liet hij weten. Peters van Voor Berg en Dal was van mening dat in ieder geval de horeca al in een vroeg stadium erbij betrokken moet worden om in de toekomst paracommercie te voorkomen. Brouwer van VOLG benadrukte dat het alleen nog maar gaat om een haalbaarheidsonderzoek en dat het beslist nog geen gelopen race is of De Mallemolen op het marktterrein komt. Van Loon CDA vond een haalbaarheidsonderzoek een goed idee en laat men daarbij kijken of het ruimtelijk en financieel haalbaar is. Ook van Verstraaten van de GVP mag zo'n onderzoek er komen, want Groesbeek verdient een mooi centrum. Wethouder Fleuren constateerde dat veel raadsleden nieuwsgierig zijn geworden en tegelijkertijd ook kritisch. 'De projectontwikkelaar wil verder en nu kunnen wij nog zeggen wat we willen en later kunnen we er nog altijd het gemeentehuis of de kerk erbij betrekken", besloot Fleuren.