Afbeelding

Kampioenen gaan duurzaam en veilig te voet naar bordes gemeentehuis Groesbeek Korfbalvereniging De Horst na drie jaar weer terug in de h

GROESBEEK – Zondagmiddag is korfbalvereniging De Horst in sporthal Heuvelland in Groesbeek kampioen geworden in de wedstrijd tegen Oxalis uit Hegelsom die met 10 – 7 werd gewonnen. Hiermee komen de korfbalsters uit Groesbeek na drie jaar afwezigheid weer terug in de hoofdklasse.

De kampioenen zijn om 18.00 uur gehuldigd op het bordes van het gemeentehuis door wethouder sportzaken Annelies Visser. Vanwege het ongeval met de Stint en een ander ongeval heeft het bestuur van korfbalvereniging De Horst besloten voorlopig niet meer op een platte wagen te gaan. Vanaf de Zuidmolen zijn de kersverse kampioenen in polonaise naar het gemeentehuis gegaan, waar wethouder Annelies Visser de kampioenen stond op te wachten. Daar komen ze aan, liet wethouder Visser enthousiast weten vanaf het bordes. "Het is een geweldige prestatie want jullie hebben vanaf de eerste wedstrijd boven aan gestaan. Wij – de mensen op het Dorpsplein (jullie fans) en het college van burgemeester en wethouders zijn trots op jullie. Ook de complimenten voor jullie trainer Meine Junkers die jullie op deze positie heeft weten te brengen", aldus Visser.

Ook de kersverse voorzitter Niels Rikken – sinds drie maanden – liet weten trots te zijn. "Jullie staan nu voor het tweede achtereenvolgende jaar op het bordes. Met een erepolonaise zijn jullie naar het gemeentehuis gekomen, dat siert jullie", aldus Rikken. Vervolgens kregen alle speelsters de gemeentelijke kampioensmedaille omgehangen door wethouder Visser. Toen de dames beneden kwamen, ontstond er een spontane polonaise met jongere leden en ouders en familieleden van de korfbalsters.