Boektitel. (foto: J.S)
Boektitel. (foto: J.S) Foto: J.S

Alain Verheij komt spreken

dinsdag 9 april 2019 20:00

MAKDEN - Op dinsdag 9 april wordt in Malden een lezing verzorgd door de r.-k parochie en de protestantse gemeente Heumen. Alain Verheij komt en bespreekt onder andere zijn boek God en Ik, dat in 2018 verscheen.

Het boek wordt het beste theologische boek van dat jaar genoemd. Alain Verheij (1989) is schrijver, journalist, blogger, theoloog en zelfbenoemd ‘Theoloog des Twitterlands’. Alain Verheij is lid geweest van drie (protestantse) kerken (de traditionele protestantse kerk, de evangelische gemeente en de gereformeerde kerk) Hoewel geen lid meer van een kerk heeft hij de fascinatie voor Bijbelverhalen behouden. Hoe praat een seculiere cultuur over religie? Welke invloed heeft geloof in het politieke speelveld? Kan de Bijbel vandaag nog relevante lessen bieden aan weldenkende 21e eeuwers? Wat is de link tussen eeuwenoude tradities en de berichten uit de media die ons dagelijks ter ogen of oren komen. Daarover kan de jonge (31) onafhankelijk theoloog Alain Verheij uren praten. Hij doet verslag van zijn omzwervingen in kerk en Bijbel. Hij laat zien hoe deze oude verhalen relevant kunnen zijn voor (jonge) mensen vandaag.

De avond wordt gehouden in de Woonvorm De Horst, Horst 1, Malden. Dinsdag 9 april 20.00 uur. Iedereen is welkom. Een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld.