Bundeling van krachten bij Rabo-Clubkascampagne in Mook en Middelaar

MOOK - Vanaf 14 mei tot en met 29 mei kunnen leden van de Rabobank Rijk van Nijmegen hun stemmen uitbrengen op verenigingen, stichtingen en clubs in het kader van de Rabo-Clubkascampagne. Via deze campagne is dit jaar 250.000 euro beschikbaar voor maatschappelijke organisaties in de regio.

Het bedrag wordt gedeeld door het aantal uitgebrachte stemmen, en dus is elke stem waardevol. Hoe meer stemmen een club krijgt hoe meer geld ze krijgt om er iets extra’s mee te doen. Om te bevorderen dat ze een maximale opbrengst uit de Clubkascampagne halen, hebben in de gemeente Mook en Middelaar vijf organisaties de krachten gebundeld. Het gaat om de Algemene Hulpdienst, het Beweegcollectief, harmonie Erica, Stichting Huys te Moock en de Stichting Kamermuziek Mook en Middelaar. Met een gezamenlijke folder die huis aan huis wordt verspreid, worden de leden van de Rabobank in de gemeente Mook en Middelaar opgeroepen om van hun stemrecht gebruik te maken en hun stemmen bij voorkeur op de vijf clubs uit te brengen. De vijf clubs verwachten hiermee dat een groter deel van het beschikbare bedrag naar clubs in Mook en Middelaar gaat. Er zijn bijna 1.500 leden die gezamenlijk 7.500 stemmen zouden kunnen uitbrengen. En dan te bedenken dat er vorig jaar in het hele Rijk van Nijmegen maar 25.000 stemmen zijn uitgebracht. Waar een kleine gemeente groot in kan zijn, wanneer iedereen stemt. Laat uw stem niet verloren gaan, stem, en bij voorkeur op een van de genoemde organisaties. Voor hen is elke stem veel waard. Wat ze er mee doen valt in de folder te lezen. Leden in andere gemeentes mogen uiteraard ook op hen stemmen.