Groesbeekse Boys viert het kampioenschap. (foto: Sandra Eeren)
Groesbeekse Boys viert het kampioenschap. (foto: Sandra Eeren) Foto: Sandra Eeren

Groesbeekse Boys kampioen

BREEDEWEG - Door op eigen sportpark Breedeweg met 4-1 van Diosa te winnen is Groesbeekse Boys kampioen in de vierde klasse E geworden. Met nog twee speelronden te gaan is het team van trainer Michel Houterman door nummer twee Ewijk niet meer in te halen.

Na de degradatie vorig seizoen uit de derde klasse kende Groesbeekse Boys een uitstekend seizoen. Alleen de eerste competitiewedstrijd tegen concurrent Ewijk werd verloren. Daarna volgden vier gelijkspelen en zeventien overwinningen. Het krachtsverschil met de tegenstanders in deze klasse bleek ook al snel in de wedstrijd tegen Diosa. Jan Willem Hendriks opende na vijf minuten voetballen de score en nog voor rust verdubbelde hij de marge. Diosa speler Rob Peters schoot nog wel een directe vrije trap binnen en aan het begin van de tweede helft was het aan Groesbeekse Boys goalie Jeffrey Hoogenbosch te danken dat de gasten niet op gelijke hoogte kwamen. Daarna werd de Groesbeekse aanvalsdrift beloond. Dave Kleijnen schoot eerst een strafschop binnen om de bal in de slotminuut van afstand in de bovenhoek te knallen.

Na afloop van de wedstrijd vierden de spelers en begeleiding feest met de vele trouwe supporters. De kampioensschaal werd op het veld in ontvangst genomen en op het gemeentehuis volgde een huldiging. Daarna keerde de stoet terug naar sportpark Breedeweg en ging het kampioensfeest daar verder. Zondag 19 mei speelt Groesbeekse Boys een uitwedstrijd tegen UHC. De wedstrijd in Hernen begint om 14.30 uur.