Ingezonden brief

Openbaar vervoer

Vandaag 10 mei 2019 was het voor mij de dag om de afspraak die was gemaakt tijdens de bijeenkomst van De Dorpsagenda Beek na te komen ,om een ritje te maken met buurtbus 562 van Beek (Kwartelstraat) naar het gemeentehuis in Groesbeek. Om 10.30 uur ben ik vetrokken vanaf de Kwartelstraat via de halte Kalorama (aankomst 10.38 uur) naar het Gemeentehuis in Groesbeek. Daar aangekomen om 10.45 uur kreeg ik een half uur om mijn zaken te regelen een boodschapje te doen of tijd voor een kopje koffie.

Volgens de dienstregeling zou de bus om 11.13 uur vertrekken. Werd 11.21 uur. De chauffeur vertelde mij dat dit te maken had met het passagiersaanbod (in- en uitstappen). De reistijd bedraagt dus 15 min, terwijl ik een half uur had om mijn zaakjes op het gemeentehuis te regelen. Misschien nog tijd voor een bakje of een boodschap.

Mijn conclusie is dan ook dat je snel en gemakkelijk je zaakjes kunt regelen bij de gemeente Berg en Dal. Eindconclusie: Er moet meer aandacht komen voor de mogelijkheden van buurtbus 562. Heeft u nog op af aanmerkingen , dan hoor ik dat graag ook wat betreft de opgeheven lijn 58 Nijmegen – Emmerich. Burgers.hcg@kpnmail.nl

Henk Burgers (024 6842442).