(foto: Waldi Rutten)

Brandweer rijdt verslaggever omver

GROESBEEK – Donderdagavond heeft de bestuurder van een achteruitrijdende brandweerwagen van het Groesbeekse korps op de Stationsweg in Groesbeek een verslaggever van Hét GemeenteNieuws -die op de weg liep- omver gereden.

Het slachtoffer kwam pal achter de brandweerwagen ten val en kon op eigen kracht niet wegkomen, terwijl de brandweerwagen doorreed. Door hard te schreeuwen en te gillen wist hij andere brandweerlieden te alarmeren, die de bestuurder er portofoon lieten weten te stoppen en dat lukte maar net. Voor het slachtoffer- dat op de weg bleef liggen - een 71-jarige inwoner uit Groesbeek werd met spoed een ambulance gealarmeerd evenals de politie. Hij werd in de ambulance onderzocht en daaruit bleek dat hij niets gebroken had, maar wel diverse kneuzingen door de botsing en val had opgelopen en was daarnaast behoorlijk geschrokken van het gebeuren. Hij hoefde niet naar een ziekenhuis vervoerd te worden.

Ook de chauffeur van de brandweerwagen is hevig geschrokken van het gebeuren. Burgemeester Slinkman, teamleider van de brandweer Berg en Dal Edwin van Deelen en groepschef Paul van Ooijen hebben dinsdagmiddag een bezoek gebracht aan het slachtoffer en hebben hem sterkte gewenst met het herstel. In de toekomst zal er iemand achter de brandweer moeten lopen als die achteruit rijdt, aldus Van Deelen. Dat was al zo, maar dat is wat verwaterd, volgens Van Deelen.