Duurzame Dorpen Tour trekt via Berg en Dal naar Groesbeek

Duurzame Dorpen Tour trekt

via Berg en Dal

naar Groesbeek

BERG EN DAL - In het GemeenteNieuws van 31 mei stond abusievelijk vermeld dat er een informatieavond had plaatsgevonden over duurzaamheid in het dorpshuis Kerstendal in Berg en Dal. Ook stond daarbij het Duurzaamheidsloket van de gemeente Berg en Dal genoemd als organisator.

Deze avond in Berg en Dal vond echter plaats in het kader van de Duurzame Dorpen Tour die telkens in een ander dorp wordt georganiseerd door het Duurzaamheidscafé Berg en Dal. Het Loket Duurzaam Wonen van de gemeente was wel aanwezig in de persoon van Jos van der Lint die een presentatie hield.

Daarvoor was het programma al geopend door Wil Meertens met een bevlogen verhaal over het verduurzamen van je eigen woning. Verder was er Dirk Wim in ’t Hof die namens de gemeente als projectleider Aardgas-vrij wonen, een helder verhaal hield over de prognose hoe we mogelijk gaan naar een aardgas-vrije gemeente. Met Caroline de Greeff over energiecoöperatie Energierijck en Lies van Kampen van de dorpsraad Heilig Landstichting werd het programma zeer gevarieerd. Lies en Mireille vertelden over de verbindende kracht van duurzaamheidsinitiatieven in de Heilig Landstichting. Tot slot kwam Gerard Titulaer van Oregional aan het woord over lokaal en duurzaam voedsel, waar veel belangstelling voor was gezien het grote aantal mensen dat na de pauze bij hem aan tafel kwam zitten om er meer over te horen.

Op woensdag 18 september komt de Duurzame Dorpen Tour op bezoek in Groesbeek. Voor contact of meer informatie kunt u mailen naar: samenduurzaambergendal@gmail.com