(foto: Bert Roodbeen)

Stormschade in gemeente Berg en Dal

BERG EN DAL/OOIJ – De storm met sterke rukwinden hebben dinsdagavond 4 juni ook in de gemeente Berg en Dal en gemeente in de omgeving op diverse plaatsen voor de nodige schade gezorgd, met vooral omgewaaide bomen en afgebroken takken.

In Ooij moest de Valse Christendoorn er aan geloven, een boom die op het schoolplein van basisschool Op Weg' staat, daar brak een zware tak vanaf die op het dak van de naastgelegen sportschool Morgen Fit terecht kwam. Een zijtak doorboorde hiermee het dak van de spotzaal. De brandweer die woensdagmorgen kwam kijken, deed in dit geval niets, omdat er geen gevaarzetting was voor de omgeving en ging verder naar een volgende klus. Voor de kinderen van de laagste groepen een mooi moment om de brandweerwagen van dichtbij te bekijken. De bassisschool en sportschool moesten een particulier bedrijf inschakelen om de boom te verwijderen.

Er werd door een plaatselijk dakdekkers bedrijf een noodvoorziening aangebracht en werd de firma Knoest uit Afferden (Lb) ingeschakeld om de tak verantwoord te verwijderen. In Leuth waaide de grote tent op de sportveld van VVLK tegen de grond, die was er neergezet vanwege de festiviteiten van schutterij Vriendenkring in verband met haar 100-jarig bestaan in het pinksterweekend.