Foto: Jannie Schaapman

Janneke Ruijs 25 jaar predikante

GROESBEEK - Zondagmiddag 23 juni viert de protestantse gemeente van Groesbeek dat Janneke Ruijs 25 jaar predikante is. Het wordt een feestelijke middag met als thema: ‘25 jaar Passie voor Bijbelverhalen’.

Er is samenzang, de cantorij uit Haaksbergen-Buurse - haar eerste gemeente – zingt, er klinkt Ghanese muziek – Ghana was haar tweede werkplek - en er zijn twee interviews. Domina Janneke Ruijs zal burgemeester Mark Slinkman en mevrouw Els Theunissen interviewen over de betekenis van geloof en kerk in hun leven. De pastoraalwerksters Anneke van Veelen en Isabel van Baal zullen de favoriete Bijbeltekst van burgemeester Slinkman en mevrouw Theunissen voorlezen.

Na afloop is er tijd voor ontmoeting in de Serre naast de kerk. Om 14.00 uur staat de koffie klaar. Het programma begint om 14.30 uur, vanzelfsprekend in de protestantse kerk aan de Kerkstraat in Groesbeek. Iedereen is van welkom dit feest met Janneke en de protestantse gemeente mee te vieren.