(foto: Bert Roodbeen)

Intentie-overeenkomst voetfietsveer Bemmel-Ooij ondertekend

BEMMEL-OOIJ – Woensdagavond 12 juni werd in het gemeentehuis van Bemmel tijdens de tweede informatieavond over het fietsvoetveer Bemmel/Ooij de Intentieovereenkomst ondertekend door de wethouders Sylvia Fleuren van de gemeente Berg en Dal, Theo Jansen van de gemeente Lingewaard en beoogd schipper-exploitant Britt Hartoch en Richard van Ooijen van Veerdienst Rheden.

Voorafgaand hiervan werd net als week eerder op maandag 3 juni in de Thornsche Molen in Persingen uitgebreid informatie verstrekt over het tot stand komen van dit burgerinitiatief voor een fietsvoetveer Bemmel-Ooij door Etko Cretier van wijkplatform Bemmel–Oostvoetveer. Wim Braakhekke van bureau Stroom gaf uitleg over de het haalbaarheidsonderzoek dat gedaan was. Ook nu waren er weer enkele Ooijse dijkbewoners die bezorgd waren over de mogelijke verkeersoverlast op de Ooyse Bandijk.