Bijeenkomst Langer Thuis in Kulturhus Leuth

vrijdag 28 juni 2019 10:30

LEUTH - Op vrijdagochtend 28 juni van 10.30 tot en met 12.00 uur (inloop vanaf 10.15 uur) verzorgt Oosterpoort een Langer Thuis bijeenkomst. Deze start om 10.30 uur en vindt plaats in het Kulturhus in Leuth. Huurders en andere belangstellenden die zich willen voorbereiden om zo lang mogelijk zelfstandig thuis te wonen zijn van harte uitgenodigd.

Bij de persoonlijke gesprekken die eind vorig jaar zijn gevoerd blijkt dat de meeste 65-plussers uit Leuth graag zo lang mogelijk zelfstandig willen blijven wonen. Dat Oosterpoort kan helpen bij het aanbrengen van kleine aanpassingen bij huurwoning is vaak niet bekend. Daarnaast weet niet iedereen hoe het werkt als je wilt verhuizen naar bijvoorbeeld een gelijkvloerse huurwoning. Of dat de gemeente mogelijk bijdraagt bij een aanpassing door medische noodzaak in uw eigen woning. Naast medewerkers van Oosterpoort en de gemeente Berg en Dal is er op de bijeenkomst iemand aanwezig om uitleg te geven over de toewijzing van (gelijkvloerse) huurwoningen via Entree.

Project Langer Thuis in Leuth
Binnen het project Langer Thuis werken meerdere organisaties samen aan het langer zelfstandig thuis laten wonen. Ook als het niet alleen om de woning gaat maar ook over uw gezondheid en dagelijkse bezigheden. Langer Thuis in Leuth is een samenwerking tussen: Oosterpoort, Forte Welzijn, GGD Gelderland-Zuid, Fysiotherapie Millingen, Waardwonen, KBO Leuth, Gemeente Berg en Dal, Wijkverpleging, SWOM, ZZG zorggroep en Ergotherapie.