College Berg en Dal wil budget Starterslening verhogen met half miljoen

BERG EN DAL – Als het aan het college van burgemeester en wethouders van Berg en Dal ligt, wordt het budget Starterslening nog éénmaal verhoogd met 500.000 euro.

De jonge starters wordt de gelegenheid geboden om bovenop de maximale hypotheek die door de bank beschikbaar wordt gesteld maximaal 30.000 euro te lenen bij de Starterslening van de gemeente Berg en Dal. In 2017 heeft de gemeente Berg en Dal de starterslening ingevoerd met een budget van 500.000 euro. Tot nu toe hebben 27 starters van deze lening gebruik gemaakt. Als de gemeenteraad er op donderdagavond 31 oktober ermee instemt dan wordt er nogmaals 500.000 euro in de pot van de Starterslening gestopt. Volgens wethouder Nelson Verheul zal dit vermoedelijk de laatste keer zijn, dat de starters gebruik kunnen maken van deze starterslening. Het rentepercentage voor deze starterslening is laag, maar geld lenen kost altijd geld, besluit wethouder Verheul.