(foto: Bert Roodbeen)

Dorpsagenda Ooij gepresenteerd aan gemeente

OOIJ -De werkgroepen van 'Dorpsagenda Ooij' had vrijdag 11 oktober alles uit de kast getrokken om van de presentatie aan de gemeente Berg en Dal een succes te maken. Na een werklunch in dorpshuis De Sprong werd een uiteenzetting over de vorderingen van de zes onderwerpen gegeven. Hierna bood Emiel Verstege de 'Dorpsagenda Ooij' aan wethouder Annelies Visser aan, waarbij ook een placemat 'Dorpsagenda Ooij'. Ook was collega wethouder Sylvia Fleuren aanwezig.

Vervolgens ging het gezelschap van dertig personen, dat bestond naast belangstellenden uit de wethouders, enkele raadsleden, medewerkers van gemeente, Forte Welzijn en van de dorpsagenda in twee zonnetreinen van Stichting van Steen en Natuur langs de zes onderwerplocaties. En werden door de kartrekkers van elke werkgroep of een deskundige verdere toegelicht. De route daarvan liep via de moestuin aan het schoolpad, naar het zandpad van de Julianalaan naar de Erlecomsedam (behoud zandpaden), vervolgens naar het gebouw de Dispel/ De Til bij de SVO sportvelden (welzijn jongeren). Bij het Wilhelminagat aan de Koningin Wilhelminastraat /Rietvoornstraat ging het over inrichten van de plas (kleine recreatie mogelijk maken). Speciaal hiervoor was een kraan van de firma Van Kesteren ingeschakeld om te laten zien dat er allemaal in het water gedumpt was van de gesloopte Nijmeegse remise en/of andere projecten. Dit werd na het bezoek van groep weer netjes terug gelegd (gedumpt)! De Sint-Hubertuskerk (traplift) en de aankleding van het Reiner van Ooiplein midden in het dorp, waren de twee laatste te bezoeken plaatsen.

Binnenkort zijn de 'Dorpsagenda Ooij' Placemats bij de Spar beschikbaar. Dorpsagenda komt tot stand in samenwerking met gemeente Berg en Dal Forte Welzijn en werkgroepen dorpsagenda Ooij.