(foto: Joop Verstraaten)

Woonzorginstelling heeft interesse in Kinderverjaardagsparadijs van Clown Kwibus Groesbeek Als deal met gemeente doorgaat stopt Clown Kw

GROESBEEK – Het einde van de in heel Nederland bekende Clown Kwibus is in zicht nu een woonzorginstelling belangstelling heeft getoond voor zijn kinderverjaardagsparadijs van Clown Kwibus aan de Zevenheuvelenweg in Groesbeek. Theo van Grinsven alias Clown Kwibus had het voormalige pand waarin de Gerardus Majellaschool was gevestigd voor een periode van vijf jaar gehuurd van de gemeente Groesbeek (later Berg en Dal).

Woonzorginstelling Dagelijks Leven (betaalbare woonzorg voor mensen met dementie) had interesse getoond om het pand te kopen om daarin vervolgens twintig mensen te vestigen met dementie. De gemeente bleek daar wel oren naar te hebben, omdat zij binnen haar gemeente veertig mensen heeft, die een vorm van dementie hebben en men niet weet waar ze die mensen moeten onderbrengen.

Deze woonzorginstelling heeft in de regio al meerdere panden die voor demente mensen geschikt zijn gemaakt zoals onlangs nabij De Goffert in Nijmegen. Deze mensen hebben wel dementie, maar kunnen zich nog vrij bewegen. Dat kunnen ze in en rondom het Kinder Verjaardagsparadijs aan de Zevenheuvelenweg in Groesbeek blijven doen.

De gemeente Berg en Dal bevestigt dat er onderhandelingen zijn met de woonzorginstelling, maar dat de zaak nog niet rond is. Volgens insiders heeft de instelling al grondmonsters genomen; daarmee blijkt niets aan de hand te zijn. Volgens hem hoeft het bestemmingsplan ook niet gewijzigd te worden, omdat het pand alleen van binnen aangepast moet worden. Aan het buitenaanzicht verandert er niets. Als beide partijen het over de prijs eens zijn, dan is het einde van Kinder Feestparadijs van Clown Kwibus in zicht. "Persoonlijk vind ik het jammer, want in de afgelopen veertig jaar heb ik duizenden kinderen in het hele land blij gemaakt en dat zal ik ongetwijfeld gaan missen", aldus Clown Kwibus, die nog doorgaat totdat alles tussen de woonzorginstelling en de gemeente Berg en Dal geregeld is.