Uitreiking Duurzaamheidspluim

HEUMEN - Donderdag 10 oktober, op de Dag van de Duurzaamheid, werd de Duurzaamheidspluim uitgereikt aan Imkerij de Immenhof. De Pluim bestaat uit een oorkonde, een wisseltrofee en een geldbedrag, beschikbaar gesteld door de Rabobank. De uitreiking vindt ieder jaar plaats en ieder jaar is het weer een feest. Dit jaar waren vele bezoekers die mede door het mooie weer, deel uit maakten van de feestelijke stemming.

De oorkonde werd dit jaar uitgereikt door burgemeester Mittendorff. Zij hield een enthousiaste toespraak en was blij dat zo’n prachtig bedrijf zich binnen onze gemeentegrens bevindt. Ook kreeg het Duurzaamheidsplatform een pluim, een platform dat wel wat versterking kan gebruiken. Daarna werd de wisseltrofee, een prachtige bronzen vlinder, gemaakt door Elly van den Broek, uitgereikt door Geraldine van Doorn van Amélie bakt taarten. Zij nam met moeite afscheid van het mooie beeldje.

En alsof dat nog niet genoeg was, kwam de heer Van Heeswijk van de Rabobank met de cheque met het mooie geldbedrag en tot slot een boeket prachtige bloemen. Om niets van dit alles verloren te laten gaan werden er foto’s gemaakt door Matthee Moons en was ook GL8 aanwezig. Het was een prachtige ochtend in een prachtig, gastvrij bedrijf. De winkel blijft open, maar de tuinen gaan in winterslaap.