(foto: Peter Hendriks)
(foto: Peter Hendriks) Foto: Peter Hendriks

Proefvaart voetveer Bemmel – Ooij nu al een groot succes

BEMMEL/OOIJ – De proefvaart van het voetveer afgelopen weekend tussen Bemmel en Ooij is een groot succes geworden. De Waal oversteken tussen Bemmel en Ooij en tussen Ooij en Bemmel is als het pontje eenmaal in de vaart ligt, een fluitje van een cent.

Jammer is dat dit alleen maar een proefvaart was en nog niet definitief. Dit tot teleurstelling van de tientallen wandelaars die de proefvaart hebben meegemaakt. Ook de wethouders Theo Janssen van Bemmel en Sylvia Fleuren van Berg en Dal hebben de proefvaart mogen meemaken. Veerbaas Richard van Oijen liet weten dat het nog wel even kan duren voordat het veerpontje de vaart in zal gaan, want er moet nog van alles geregeld worden. liet hij weten. Zaken als vergunningen, financiering, toestemming Rijkswaterstaat en niet in het minst overleg met de bewoners, het aanleggen van veerstoepen en de aanschaf van een veerpontje om de wandelaars en later de fietsers mee over te zetten.

Maar ook zal hij nog een subsidieverzoek indienen bij beide gemeenten, want zonder subsidie is dit niet te realiseren, liet veerbaas Richard van Oijen doorschemeren. Voor Sylvia Fleuren van Berg en Dal is deze toekomstige voetveer van Ooij naar Bemmel een fantastische aanwinst voor het toeristische aanbod in onze gemeente en helpt ons beslist mee om het volgend jaar de titel 'Wandelgemeente van Nederland' binnen te halen.