Stadsdichter van Gouda Pieter Stroop v Rhenen samen met de prijswinnaars van vorig jaar waaronder Marjolein Pieks (2e prijs), Wietse Hummel (3 e prijs) en Ruud Broekhuizen (1e prijs).

Gaat dorpsdichter Pieks voor goud?

HEUMEN - Ben jij erbij wanneer Marjolein Pieks, dorpsdichter gemeente Heumen, gaat voor goud in de landelijke wedstrijd Groots Gouds Stadsdichtersgala in Gouda? Vrijdag 15 november treden vijftien dichttalenten uit heel het land op in de Chocoladefabriek aldaar. Dit wordt dichtkunst smullen met die 15 machtig mooie dicht- en voordrachttoppers!

Bij voldoende aanmeldingen wil Marjolein graag een bus regelen. De reis naar Gouda kan een beleving op zich worden. Dan gaan we schrijven in de bus. In de file? Geen probleem: …we schrijven er nog een!

In 2018 ging Pieks met de tweede prijs aan de haal in haar gezongen gedicht ‘De heuse Heumense’. (Zie videolink verderop). Dit is een echte meezinger. Ongetwijfeld heeft ze de jury verrast met deze vorm van presentatie van een gedicht. Een gedicht wordt in zangvorm toegankelijker voor een groter publiek. Pieks kan goed zingen en weet hoe humor toe te voegen.
Het mooie van dorpsdichter zijn, is dat je kunt schrijven over onderwerpen met betrekking tot de dorpen. Niet zozeer de persoonlijke ‘pijn’ of verwondering van een dichter zelf zijn het onderwerp. Meer mensen hebben een beeld bij die dorpsgerelateerde onderwerpen. Zo kan dichtkunst meer mensen sneller beroeren.

Geïnteresseerd om mee te gaan naar het Stadsdichtersgala in Gouda (19.00 uur)? Aanmelden graag per mail: info@dorpsdichterheumen.nl. Meer info: zie voor het moment via facebook Dorpsdichter gemeente Heumen.

Video tweede prijs voor Pieks met Heuse Heumense tijdens Stadsdichtersgala: http://bit.ly/Pieks2ePrijsStadsdichtersgala.