(foto: Joop Verstraaten)

Twintig scholieren van Kindcentrum Op De Horst Genieten van Schoolontbijt met burgemeester

GROESBEEK - Burgemeester Slinkman van Berg en Dal heeft dinsdagmorgen groep 8 van Kind Centrum Op De Horst in de Raadzaal ontvangen om gezamenlijk het Schoolontbijt met de jongeren te nuttigen.

Tijdens de week van het Nationaal Schoolontbijt doen liefst 2.750 basisscholen met in totaal zo'n half miljoen kinderen aan deel. In zijn welkomstwoord liet Slinkman de jeugd weten dat gezond ontbijten heel belangrijk is voor het verloop van de dag. Het viel Slinkman op dat alle aanwezigen kinderen iedere morgen ontbijten, dat is een goede zaak, aldus de burgemeester. Na een korte uitleg over de functie van de raadszaal en de functie van de burgemeester kon je jeugd aanvallen. Naast diverse soorten brood en broodjes stond er ook biologische yoghurt en muesli naast kaas, appelstroop, snij- en boterhamworst en komkommer op de tafel. Alleen het hele zoete broodbeleg was niet aanwezig. Nadat de leerlingen het ontbijt met als thema 'Neem de tijd voor je ontbijt' genuttigd hadden, deelde burgemeester Slinkman mee dat de gemeente een donatie van 250 euro geeft aan 'Het Vergeten Kind'. Meester Roel ging vervolgens met zijn tevreden leerlingen terug naar De Horst .