(foto: Joop Verstraaten)

10 jarig bestaan Mantelzorg Berg en Dak gevierd met feestavond

OOIJ - Zo'n 100 mantelzorgers uit de gemeente Berg een Dal waren woensdagavond naar dorpshuis De Sprong gekomen om getuige te kunnen zijn van de feestavond ter gelegenheid van het tienjarig bestaan.

Burgemeester Mark Slinkman sprak de mantelzorgets toe. 'Woensdagavond 18 november was een belangrijke avond voor de mantelzorgers in Berg en Dal, het officiële steunpunt werd toen voorgesteld aan de gemeente. Het vertrekpunt was: het zoeken naar en voldoen aan vragen en behoeften van de mantelzorgers in de dagelijkse gang van zaken.'

Ernest Janssen pakte dit gelijk op als ouderenadviseur bij de Stichting Welzijn Groesbeek. 'Millingen, Beek, Ooij en Berg een Dal zijn gaan samenwerken', aldus Slinkman. We hebben de laatste jaren veel oog voor de jonge mantelzorgers die overigens moeilijk bereikbaar zijn. Wij als gemeente zijn trots op zo'n mantelzorgersleger. Op deze feestelijke avond wil ik de drie grondleggers van de Berg en Dalse Mantelzorg in de bloemetjes zetten (zij stonden alledrie aan de wieg van de Mantelzorg): Mark Gröning, Frans Jongeneel en Ernest Jansen, die een fraai boeket bloemen alsmede een fles Groesbeekse wijn als dank kregen', aldus Slinkman. 'Ok Woarum Nie 'en de 'Strepzilz' zorgden voor de feeststemming en tussendoor werden de Mantelzorgers verwend met hapjes en drankjes.