sinterklaasactie voor de voedselbank groesbeek en omstreken

HEUMEN - Dit jaar is de Sinterklaasactie georganiseerd door ’t Ruilhuske Heumen voor gezinnen die gebruik maken van de voedselbank Groesbeek e.o.

Ondanks de groeiende economie neemt het aantal mensen dat gebruik moet maken van de voedselbank toe. Juist in die gezinnen is het erg waardevol om de kinderen mee te kunnen laten genieten van het Sinterklaasfeest. Ook even 'gewoon' verwend worden met cadeautjes van de Sint. Dit jaar is er voor 103 kinderen van 0 - 12 jaar gezorgd voor cadeautjes.

Ook vanuit de Kringloopwinkel Groesbeek is dit jaar weer flink meegeholpen. De kringloopwinkel in Groesbeek is onmisbaar voor de voedselbank, zij zorgen al jaren voor vers fruit en verse groenten voor de voedselbank. Daarnaast zorgen zij voor extraatjes, zoals een kerststol met kerst, verse eieren met pasen enzovoort, te veel om op te noemen!

Het Sinterklaascomité Heumen regelt voor een aantal gezinnen uit de gemeente Heumen gratis een bezoekje bij de kinderen thuis. Basisschool De Regenboog uit Malden heeft speelgoed ingezameld en gedoneerd en een cheque van 120 euro geschonken, AH Groesbeek heeft de ‘Goedzak actie’ opgedragen aan dit doel en diverse particulieren uit de gemeente Heumen hebben extra speelgoed ingezameld en gedoneerd voor deze actie. Het is hartverwarmend hoeveel mensen hebben meegeholpen om dit een succes te maken.

’t Ruilhuske Heumen en Voedselbank Groesbeek en omstreken willen iedereen heel hartelijk bedanken, want elk stukje speelgoed, elk rolletje inpakpapier heeft bijgedragen aan het slagen van de Sinterklaasactie van 2019!