Foto: Joop Verstraaten

Alternatieve Intocht Sinterklaas in Groesbeek schot in de roos

GROESBEEK – Het leek erop dat half november Sinterklaas Groesbeek niet aan zou gaan doen, maar André Brouwer van de Kringloop Groesbeek nam het zekere voor het onzekere en zette alles op alles om toch een intocht van Sinterklaas te realiseren.

Hij nam contact op met MPK evenementen en benaderde zo'n veertig sponsoren en daarmee was de intocht van Sinterklaas in Groesbeek gered niet voor dit jaaren zeer waarschijnlijk ook voor de volgende jaren. Honderden mensen met kinderen verzamelden zich - nadat ze eerst genoten hadden van drank en pepernoten - bij het versierde achterterrein van de Kringloop waar Sinterklaas werd ontvangen door wethouder Irma van de Scheur. De wethouder was blij dat Sinterklaas Groesbeek niet in de steek gelaten had. Het grote gezelschap vertrok vervolgens vooraf gegaan door dweilorkest 'Drek Pak Ow' naar Sporthal Heuvelland waar het Sinterklaasfeest losbarstte. André is blij dat zoveel sponsoren ervoor gezorgd hebben dat de kinderen een onvergetelijke middag hebben beleefd.

De sponsoren waren: Apotheek Groesbeek, Bouwbedrijf Kaal,Cafetaria De Horst, Coop De Bats en Pannenstraat, CV Nöl mar nie, Dansschool E-Linepro, De Linde, DHD Drukkerij, Duo Ron en Hans, Dweilorkest Drek Pak Ow, Garage de Ren, Garage Müskens, Garage De Horst, Garage Mestrom, Gallant Metaal, Grenzland Draisine, Gemeente Berg en Dal, Haldu Groep, Handelsonderneming Coenen, Hans Kuijpers Podiumverhuur, Handbalvereniging Groesbeeks Glorie, Jumbo, Kringloop Sint-Michael, MPK Evenementen, Nikkelen Elektrotechniek, Pekadak, Peter Müskens, Rikjo B.V, Rotolux Rolluiken en buitenzonwering, Snackbar Rikken, Slender You, Slaapsfeer, Schoenmakerij Groesbeek, Switch Music, Van Kesteren, Kegro Deuren, Walter Mandjes, Wouters Schoonmaakorganisatie, Wennekers Wonen, Zeeman Textiel Groesbeek en de vele vrijwilligers van de Kringloop Groesbeek.