De Veteranenvlag wappert bij het gemeentehuis.  (foto: Gemeente Berg en Dal)
De Veteranenvlag wappert bij het gemeentehuis. (foto: Gemeente Berg en Dal) Foto: Gemeente Berg en Dal

Nationale Veteranendag verplaatst naar oktober

BERG EN DAL - Door het coronavirus is het programma van de Nationale Veteranendag dit jaar anders. De gemeente Berg en Dal verplaatst de lokale Veteranendag van 26 juni naar oktober. De veteranenvlag wapperde wel bij het gemeentehuis.

Nederland bedankt ieder jaar de veteranen die zijn ingezet in dienst van de vrede, nu en in het verleden. De Veteranendag is er voor erkenning en waardering van alle Nederlandse veteranen. Het Nationaal Comité Veteranendag organiseerde zaterdag 26 juni een aangepast programma. De grote bijeenkomst op het Malieveld en het defilé gingen niet door.

Activiteiten in Berg en Dal

“We verplaatsen de lokale Veteranendag naar oktober. We verwachten dat het in het najaar weer mogelijk is om met meer mensen samen te komen. De lokale Veteranendag biedt veteranen de gelegenheid om samen herinneringen op te halen. Om te spreken met anderen die hetzelfde hebben doorgemaakt. Op het programma staat een rondleiding door het geheel vernieuwde Vrijheidsmuseum. Burgemeester Mark Slinkman verheugt zich op de Veteranendag in oktober.