Kunst èn muziek in protestantse kerk Groesbeek

GROESBEEK - Deze maand exposeert de Groesbeekse kunstenares Ingrid Giesbers in de protestantse kerk met een aantal verschillende werken. Haar stijl van schilderen is abstract met soms een knipoog naar de werkelijkheid. De schilderijen zijn kleurrijk en vrolijk. Meer informatie staat op www.KrachtiginKunst.nl.

Luisteren naar live muziek in de protestantse kerk in Groesbeek kan ook. Er is een afwisselend programma door Groesbeekse artiesten: oude muziek door het blokfluitensemble Musica Agatha, klassieke muziek door de strijkers van het Molenbergkwartet, piano door Lisette Cillessen en dwarsfluit door Arianne Veenstra.

Net als in voorgaande jaren stelt de protestantse gemeente in Groesbeek haar historische gebouw in de zomermaanden weer open voor het publiek. Iedere vrijdagmiddag van 14.00-16.00 uur staat de deur van het gebouw aan de Kerkstraat 18 in Groesbeek weer open. Iedereen is er welkom. “Onze gastvrouwen en –heren leiden u graag rond en vertellen u over het gebouw met haar rijke geschiedenis. Of bezoek het prachtig onderhouden kerkhof met enkele historische graven, een urnenwand en de gedenkboom. Uiteraard kunt u ook gewoon plaatsnemen voor een gebed, voor een gesprek  of om te luisteren naar muziek. Op 23 juli speelt Het blokfluitensemble Musica Agatha.”

Ten overvloede: bij de kerkopenstelling gelden ook hygiëneregels als handen ontsmetten en afstand houden. De komende weken wordt steeds een vraag gesteld. Het antwoord kunt u tijdens een rondleiding te horen krijgen. Vraag van de week: Welk deel van de kerk is een gemeentelijk monument?