zoekt stembureauleden

BERG EN DAL – Op 14, 15 en 16 maart zijn ook in Berg en Dal de gemeenteraadsverkiezingen. “Vindt u het leuk om mee te helpen op een stembureau? Meldt u dan aan als stembureau lid. Iedereen van 18 jaar en ouder kan zich als stembureau lid aanmelden.”

Wat doet een stembureau lid? Als stembureau lid zorgt u samen met de andere stembureauleden dat de verkiezingsdag goed verloopt. Dat doet u onder leiding van een voorzitter. Er wordt gewerkt met twee teams per stembureau. Het eerste team werkt van 07.00 tot 14.00 uur, het tweede team van 14.00 tot 21.00 uur. Op woensdag 16 maart helpen beide teams vanaf 21.00 uur ook met het tellen van de stemmen. Op maandag 14 en dinsdag 15 maart wordt er na 21.00 uur niet geteld. Elk team bestaat uit vier leden en een voorzitter.

Hoe is de stembureau indeling?
Voor de vroegstemmers zijn er op 14 en 15 maart drie stembureaus geopend te weten in Groesbeek, Ooij en Millingen aan de Rijn. Op 16 maart zijn er stembureaus in alle kernen van de gemeente Berg en Dal. Als u zich aanmeldt, kunt u een voorkeur voor een locatie opgeven. Ook geeft u dan aan op welke dag(en) en eventuele dagdelen u beschikbaar bent.

Vergoeding
De vergoeding voor een stembureau lid is afhankelijk van de dag; te weten 14 en 15 maart 125 en woensdag 16 maart 150 euro. Deze vergoedingen zijn inclusief reiskosten en onkostenvergoeding voor bijvoorbeeld lunch en diner. Koffie en thee zijn gratis. In februari wordt de indeling van de stembureaus bekend gemaakt. Voor de verkiezingsdag moeten de leden een digitale training volgen waarover men later bericht krijgt.