Wethouder Fleuren opent spoorbruggetje in bos.
Wethouder Fleuren opent spoorbruggetje in bos. Foto: Peter Hendriks

Spoorbruggetje midden in bos weer geopend

GROESBEEK – Dankzij de inzet van de gemeente Berg en Dal en ProRail is het spoorbruggetje bij het grotje midden in het bos in Groesbeek gered van de sloop. Het bruggetje is inmiddels geheel gerenoveerd en vrijdag 10 december officieel heropend door wethouder Sylvia Fleuren.

Het bruggetje was inmiddels eigendom van de gemeente Berg en Dal, die ook de renovatiekosten op zich heeft genomen. In september is er gestart met de werkzaamheden, aldus de vastgoedadviseur van de gemeente Berg en Dal Hans de Raef. Als eerste werd de graffiti verwijderd en het metselwerk schoongemaakt en hersteld. Het bruggetje heeft nu een nieuw houten wegdek en het smeedijzeren hekwerk langs de randen is geheel conform het originele ontwerp gereconstrueerd. De gemeente heeft deze investering gedaan, omdat het recreatieve gebruik en de historische waarde het zeer zeker waard is om dit bruggetje voor de toekomst te behouden.