Burgemeester Joerie Minses van Gemeente Heumen bezoekt Dagcentrum Maldensteijn

HEUMEN - Op maandag 12 september bracht burgemeester Joerie Minses van Gemeente Heumen een bezoek aan Dagcentrum Maldensteijn. Dagcentrum Maldensteijn ligt midden in het centrum van Malden en is gevestigd in Multifunctioneel Centrum Maldensteijn.

De deelnemers, die ondersteuning krijgen van Driestroom, kunnen hier doen waar ze blij van worden. Of het nou het onderhouden van een moestuin, werken met hout, schilderen of koken is. Er is veel mogelijk. De deelnemers kunnen leren en werken zoals zij willen. Het dagcentrum werkt nauw samen met Werkpost Zorgcentrum Malderburch van Driestroom, even verderop.

Nieuwe burgemeester

Joerie Minses is sinds januari 2022 de nieuwe burgemeester van Gemeente Heumen. Om zijn gemeente beter te leren kennen, bezoekt hij verschillende locaties. Vandaag was Dagcentrum Maldensteijn aan de beurt. Maar geheel onbekend is Maldensteijn niet bij de burgemeester. Tijdens de verkiezing op 17 maart hielpen deelnemers van Dagcentrum Maldensteijn in het stemlokaal, waar zij al kennismaakten met burgemeester Minses. En ook bij de vierdaagse intocht kwam de burgemeester even langs bij Maldensteijn, waar het een groot feest was met de vrolijke klanken van Driestroomband Jukebox.

Wat is er zo leuk aan Maldensteijn?

Nadat de burgemeester een kop koffie en een zelfgebakken muffin ontvangt, begint de kennismaking. De burgemeester is benieuwd naar hoelang de deelnemers al bij Maldensteijn werken en wat daar zo leuk aan is? Monique vertelt dat ze sinds mei van dit jaar bij Maldensteijn en Werkpost Zorgcentrum Malderburch werkt. Vanuit het werkbedrijf heeft ze de overstap gemaakt naar Driestroom en dat bevalt goed. Johan werkt in de tuin bij Malderburch en geeft aan dat hij daar veel vrijheid krijgt in zijn werk. Dat vindt hij belangrijk. De diversiteit aan activiteiten spreekt Sjoerd juist aan, zoals breien, koken en het werk voor de kringloop.

Verbinding

De deelnemers hebben voor burgemeester Minses ook een cadeau gemaakt. Een insectenhotel en een dienblad van mozaïek in de kleuren van Gemeente Heumen. Burgemeester Minses: “Dit waardeer ik ontzettend en ik vind het hartstikke leuk. Maar dat had helemaal niet gehoeven, want ik kom hier vanuit mijn interesse voor jullie.” Samen praten de deelnemers en burgemeester nog over het vervoer en de activiteiten die de deelnemers samen met de wijk ondernemen. Miranda en Sjoerd geven ten slotte nog een korte rondleiding, waarna het bezoek erop zit. De burgemeester vat het bezoek als volgt samen: “Ik vond het fijn om kennis met jullie te maken en wat goed dat er zoveel verbinding is met alle onderdelen van de samenleving in Malden. Ik ben blij te horen dat jullie het hier goed naar de zin hebben. Tot een volgende keer!”