Kindcentrum Op De Horst wint Textiel Race

GROESBEEK - De leerlingen van Kindcentrum Op De Horst uit Groesbeek zamelden samen liefst 3.708 kilo textiel in en voerden vier reparaties uit. Daarmee hebben ze de meeste punten gescoord!

Op donderdag 18 april kwamen wethouder Alex ten Westeneind en Richard Woudenberg van Dar langs om ze te feliciteren met de winst en de cheque te geven. De prijs? Een schoolreisje naar het Textielmuseum in Tilburg. Dank aan alle leerlingen, docenten en inwoners voor hun inzet!

Van 18 maart tot en met 18 april zamelden leerlingen oud textiel in. Basisscholen uit de gemeenten Berg en Dal, Beuningen, Druten, Heumen, Mook en Middelaar en Wijchen deden mee. In totaal is maar liefst 18.345 kilo oud textiel terug in de kringloop gebracht, waardoor het opnieuw gebruikt of gerecycled wordt. Ook gingen de leerlingen aan de slag om zelf kledingstukken te repareren. In totaal voerden de leerlingen 75 reparaties uit.

Inwoners uit de gemeenten konden online aangeven dat ze nog oud textiel thuis hadden. Dat haalden de leerlingen dan op. Inwoners ontvingen als dank kortingscodes voor duurzame merken.