Ooijse jeugd laat zich schminken.
Ooijse jeugd laat zich schminken. Foto: Bert Roodbeen

Koningsdag in Ooij

OOIJ – Voor de tweede maal werd Koningsdag gevierd op het terrein naast dorpshuis De Sprong. De Koningsdag werd georganiseerd door carnavalsvereniging ‘De Deurzakkers’ met medewerking van de drumband van schutterij Eendracht en leden van muziekvereniging Ooijse Toekomst.

De traditie werd voortgezet met een rondgang door het dorp zodat de kinderen hun versierde fietsen konden laten zien. Burgemeester Slinkman nam het fietsdefilé af en nam deel aan de rondgang door Ooij. Na terugkomst op het terrein sprak burgemeester Slinkman een kort woordje en feliciteerde hij nogmaals Marcel Vink met zijn Koninklijke Onderscheiding, die hij vrijdagmorgen op het gemeentehuis in Groesbeek in ontvangst had mogen nemen.

Vervolgens werd het Wilhelmus en ‘Lang zal hij leven’ gespeeld en werd er een toost met Oranjebitter uitgebracht. De burgemeester had daarna de taak een keuze te maken wie de drie mooist versierde fiets(je) hadden gemaakt. De winnaars konden een prijsje uitzoeken. Voor de kinderen was er limonade en kleurplaten en ze konden zich laten schminken. Op diverse springkussens en andere spellen konden ze zich uitleven. Ook dit jaar vormde zich weer een lange rij voor de favoriete suikerspin.
Ook kon men met Bumba op de foto. Door de compactheid van het terrein was het op het terras voor een drankje en hapje erg gezellig. DJ Jos zorgde voor te stemming. Het mooie weer heeft hier zeker aan bijgedragen.