Hier moet de voetgangersentree gaan komen.
Hier moet de voetgangersentree gaan komen. Foto: Joop Verstraaten

Voetgangersentree in parkeergarage voor supermarkten

GROESBEEK – Het college van burgemeester en wethouders van Berg en Dal gaat de motie uitvoeren om een voetgangersentree te realiseren in de parkeergarage bij de supermarkten Jan Linders / AH en Aldi aan de Spoorlaan in Groesbeek.

In het parkeerdek zijn twee open plekken die voor lichtinval in de parkeergarage zorgen. In de opening (de dichtstbijzijnde bij de supermarkten) gaat de gemeente een stalen trap plaatsen. Op die manier kan men makkelijk via het parkeerdek naar de parkeergarage en andersom.

Daarbij kunnen voetgangers via de parkeergarage naar de trap en hoeven ze niet over het fietspad te lopen. Een bijkomend voordeel is dat er meer sociale controle in de parkeergarage gaat komen. Het wordt een voetgangersdoorgang naar de supermarkten Jan Linders/AH en Aldi vanuit de wijken ’t Vilje en Hüsenhoff en vanuit woonzorgcentrum Mariëndaal. Met de aanleg van de stalen trap en de bijkomende werkzaamheden is een bedrag gemoeid van 24.000 euro.