Vergadering Huurders Vereniging Woonbelang

BEEK - Huurders Vereniging Woonbelang is sinds 2015 actief voor de huurders van woningcorporatie Oosterpoort en woningzoekenden in Berg en Dal en Heumen. Regelmatig vindt overleg plaats met de gemeenten en Oosterpoort. Daarbij probeert HV Woonbelang de wensen en behoeften van huurders en woningzoekenden naar voren te brengen en zet zij zich in voor de rechtspositie van de huurders.

Belangrijke onderwerpen zijn huurbeleid, kwaliteit woningen, betaalbaarheid, woonruimteverdeling en huurovereenkomst. HV Woonbelang heeft zo’n 715 leden die ook bij haar terecht kunnen voor voorlichting en advies.

Belangenbehartiging betreft voornamelijk overleg, effectief vergaderen, onderhandelen en adviseren. Het is belangrijk de beleidsplannen van Oosterpoort goed in de gaten te houden, zodat de huurder een betaalbare woning van goede kwaliteit kan huren.

HV Woonbelang is bereikbaar via info@hv-woonbelang.nl en op werkdagen van 19.00 tot 20.00 uur op 024 3976254. Maandag 9 december is de algemene vergadering voor de leden in Kulturhus Beek om 20.00 uur. Alleen leden hebben toegang maar huurders kunnen zich ter plaatse aanmelden als nieuw lid.

Na de reguliere agendapunten wordt een themabijeenkomst over betaalbaarheid, financiële problemen en huurachterstand gehouden met strategisch beleidsadviseur Marieke van Kesteren van Oosterpoort en beleidsmedewerker Jenny Boonzaaijer van de gemeente Heumen.