Het Duitse gezelschap met leden van de werkgroep jeugd en politiek.
Het Duitse gezelschap met leden van de werkgroep jeugd en politiek. Foto: Peter Hendriks

Jeugdparlement uit Duitse Hilden brengt tegenbezoek aan Berg en Dal

GROESBEEK – Een delegatie van het jongerenparlement van de Duitse plaats Hilden heeft een bezoek gebracht aan Berg en Dal. Het doel van het bezoek is kennis delen over jeugdparticipatie.

De groep bestond uit 12 jongeren en 4 begeleiders en wethouder Sönke Eichner uit de gemeente Hilden. Ze waren op uitnodiging van de werkgroep Jeugd en Politiek van de gemeente Berg en Dal.
Als eerste werd een bezoek gebracht aan de skatebaan in Beek, waar ze uitleg kregen van een vijftal jongeren die het skatepark bij de gemeente voor elkaar heeft gekregen.
Vanuit Beek zijn ze naar De Maddogs gegaan waar ze werden verwelkomd door wethouder Irma van de Scheur. Daar kregen de gasten uitleg van Ravenn Koolen van Forte Welzijn over het jongerenwerk terwijl raadslid Florian Gödderz uitleg gaf over de werkzaamheden en doelen van de werkgroep.
Onder leiding van Faldir Chahbari werd er vanuit Rochy Fit een workshop kickboksen gegeven. Hierna ging het gezelschap naar het Vrijheidsmuseum waar ze een rondleiding kregen van directeur Wiel Lenders.

Het bezoek werd afgesloten met een gezamenlijke diner. De bezoekers uit Duitsland keken tevreden terug op deze dag. Voor de werkgroep was het een geslaagd bezoek.