Burgemeester Slinkman bij 100-jarige Truus van Haren-Kuster.
Burgemeester Slinkman bij 100-jarige Truus van Haren-Kuster. Foto: Peter Hendriks

Zevenhonderd kaarten voor 100-jarige Truus van Haren-Kuster

MILLINGEN – Truus van Haren-Kuster is maandag 18 maart 100 jaar geworden. De in Erlecom geboren Truus is na haar trouwen in Millingen gaan wonen en woont sinds 2 jaar in het Millings Gasthuis waar ze het goed naar haar zin heeft.

Het geheim om 100 jaar te worden is ‘gewoon adem halen’, lacht Truus. Truus heeft 4 kinderen gekregen, 3 kleinkinderen en 5 achterkleinkinderen waar ze erg trots op is.
In de oorlog is Truus geëvacueerd geweest in het Brabantse Zeelts. Al 4 jaar lang wordt er iedere zondagmorgen Fruhshoppen gehouden op de kamer van Truus met haar dochter en nichtje. Dan lust Truus nog best wel een glas rode wijn.

Truus komt de dag door met wat slapen en wat wandelen achter de rollator, maar ook naar muziek luisteren waar ze erg van houdt. Het is jammer dat het gehoor haar in de steek gelaten heeft.

Maandagmiddag heeft burgemeester Slinkman de eeuweling gefeliciteerd en maandagavond heeft het zeemanskoor ‘Alle Hens’ speciaal voor Truus een optreden verzorgd en woensdagavond zijn De Fraps naar Millingen gekomen – omdat Truus altijd naar hen kwam – nu Truus te verwennen met een optreden. Een actie op facebook om zoveel mogelijk kaarten naar Truus te sturen is overweldigend. Liefst 700 kaarten zijn bij Gasthuis Millingen bezorgd.