Huurders Vereniging Woonbelang zoekt bestuursleden

REGIO - HV Woonbelang zoekt dringend nieuwe bestuursleden om haar voortbestaan te waarborgen. HV Woonbelang vertegenwoordigt de huurders van Oosterpoort en woningzoekenden in Berg en Dal en Heumen.

De huurdersorganisatie heeft een samenwerkingsovereenkomst met Oosterpoort en zwaarwegend adviesrecht. Er wordt overlegd met Oosterpoort en de gemeenten Berg en Dal en Heumen, inventariseert behoeften en knelpunten en organiseert activiteiten over bewonerswensen.

Het bestuur bestaat nog slechts uit drie personen en de voorzitter zal eind 2024 moeten stoppen omdat hij geen huurder meer is van Oosterpoort. Alleen huurders van Oosterpoort kunnen zitting hebben in het bestuur van HV Woonbelang.
Het bestuur zoekt daarom met spoed minimaal één nieuwe bestuurder. Wellicht kent u familieleden, vrienden, kennissen die een versterking kunnen zijn. Zonder nieuwe bestuursleden zal HV Woonbelang zich moeten beraden op haar voortbestaan.

Als bestuurslid neemt u deel aan de maandelijkse bestuursvergadering en heeft u overleg met de directeur-bestuurder en managers van Oosterpoort. Daarnaast wordt met Oosterpoort en de gemeenten overlegd over de prestatieafspraken voor de komende jaren waarin bouwplannen vastgelegd worden. Ook is er overleg met de Raad van Commissarissen van Oosterpoort en de huurderscommissarissen van de RvC.

Mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden zijn gewenst evenals de capaciteit om de discussie met Oosterpoort aan te gaan.
Als bestuurslid ontvangt u een belastingvrije vrijwilligersvergoeding. Neem contact op via info@hv-woonbelang.nl.