(foto: Bert Roodbeen)

Naturalisatiebijeenkomst Nieuwe Nederlanders

GROESBEEK - Maandagmorgen 16 december sprak burgemeester Mark Slinkman in de raadszaal van het gemeentehuis de aanwezigen toe tijdens de Naturalisatiebijeenkomst van nieuwe Nederlanders.

Hierbij was ook wethouder Annelies Visser aanwezig. Burgemeester Slinkman ontving zestien Nieuwe Nederlanders, inwoners die eerder dit jaar Nederlander zijn geworden. Aan twee nieuwe inwoners werd tijdens deze bijeenkomst het Nederlanderschap uitgereikt.

Na de toespraak van de burgemeester volgde een voorstelronde door de Nieuwe Nederlanders en uitreiking 'bekendmaking van verlening van het Nederlanderschap', waarna een presentje werd uitgereikt. Totaal betrof het 21 personen (12 mannen en 9 vrouwen) variërend in leeftijd van 19 tot 71 jaar. Zij zijn afkomstig uit Syrië, India, Eritrea, Suriname en Iran. Waarvan er acht in Millingen aan de Rijn Wonen. Enkelen hebben al werk met een vast contract en konden hierdoor niet aanwezig zijn. Eén moest wegens ziekte verstek laten gaan.