Bewegen voor ouderen. (foto: Marian Schijf)
Bewegen voor ouderen. (foto: Marian Schijf) Foto: marian Schijf

‘Uitje naar gymclubje is meer dan actief bezig zijn’

REGIO - Vanwege corona lagen ze maandenlang stil. Nu met de versoepelingen mogen ook de groepsactiviteiten binnen voor ouderen weer van start. In Mook, Molenhoek en Middelaar staan ze weer te popelen en zijn ze afgelopen week van start gegaan.

We weten het toch allemaal? Regelmatig bewegen is gezonder – zeker als je iets ouder bent. Maar alleen als het leuk, afwisselend en gezellig is.

Van aanbod tot wekelijks uitje

Het aanbod in onze gemeente is veel omvattend, sport en spel, Qi Gong, wandelend Yoga, sporten bij de fysio of fitness en natuurlijk de beweegroute. Bewegen is er in de gemeente voor iedere wat wils en op ieder niveau en bij veel organisaties. Bewegen en sportief bezig zijn is bij de activiteiten de insteek en zorgt tevens voor de verbinding, sociale contacten en vriendschappen. Het kopje koffie na afloop is dan ook net zo belangrijk als de les zelf.

“Wil jij ook meedoen bij bijvoorbeeld het Beweegcollectief Mook en Middelaar? Iedere woensdag de ontmoetroute - bewegen en ontmoeting: 10.00 -12.00 uur vanuit de tuinkamer en 14.00-16.00 uur vanuit het winkelcentrum uit Molenhoek. Iedere donderdag 9.30 -11.00 uur vanaf De Koppel in Middelaar.

En natuurlijk de gymuurtjes op donderdag 11.00 uur in De Koppel, 13.30 uur in De Wieken en 15.00 uur in Het Môks café. De lessen gaan in ieder geval door tot half juli. En omdat we zolang hebben stilgelegen mag je al deze weken voor niets meedoen.

Wil jij ook bewegen maar weet je niet wat of waar, neem dan contact op met de beweegcoach Marian Schijf (06 13260571). Zij bekijkt waar en welke bewegingsvorm voor jou geschikt is.”