v.l.n.r. Nick Bakker, Wim Bakker, Dave van Loon, Sylvia Fleuren

CDA Berg en Dal: Wij stellen ons graag aan u voor!

Even voorstellen: Sylvia Fleuren, lijsttrekker CDA Berg en Dal

Sylvia is geboren en getogen in de Bruuk, nabij het natuurreservaat, telt 54 lentes en woont met man en kinderen in het centrum van Groesbeek. “We zijn (of waren) met ons gezin betrokken bij vele verenigingen en organisaties, denk aan meerdere voetbalverenigingen, handbal-, judo-, muziekverenigingen, hardlopen, organisatie van sport- en andere evenementen, etc. Meebouwen aan het verenigings- en dorpsleven in onze gemeente zit in mijn DNA.

“Ik ben kandidaat om inwoners met elkaar te verbinden en nieuwe ontwikkelingen mogelijk te maken, met behoud van ons mooie landschap en cultuurhistorie. En samen naar de beste oplossingen te zoeken voor de uitdagingen die vóór ons liggen: wateroverlast, droogte, energie, voedselvoorziening, zorg etc. Ik ga complexe zaken niet uit de weg.

Het CDA wil niet in ALLES of NIETS denken, niet polariseren, maar wel verantwoordelijke beslissingen nemen voor nu en de komende generaties. We zullen meer huizen nodig hebben voor alle leeftijden. Liefst in de kern en waar nodig net erbuiten. We maken ons sterk voor goede voorzieningen: het behoud van de Mallemolen, goede sportvoorzieningen, het zwembad en de bieb en vooral het verenigingsleven zijn ons wat waard! We willen de daken vol zonnepanelen en breed inzetten op energiebesparing, maar gaan u niet beloven dat er in ons landschap niets zal komen. Dat zou de kop in het zand steken zijn. Waar dan wel? Daarover gaan we met u in gesprek. Een eerlijk verhaal!

Samen maken we een gemeente waar het goed is te wonen, te werken, te ondernemen en te genieten. Een leven lang. En meer.”

Kies op 14, 15 of 16 maart voor Lijst 1 CDA – We Bouwen aan 1 Berg en Dal.

Voor meer CDA keuzes kijk op cdabergendal.nl

Even voorstellen: Wim Bakker, kandidaat raadslid CDA Berg en Dal

Wim is geboren en getogen in Millingen, waar hij met partner en kinderen met veel plezier woont, hij is 61 jaar jong en sinds 4 jaar raadslid voor het CDA in de gemeente Berg en Dal. Wim zit vol passie en kan geen half werk doen. Hij heeft een open deur voor iedere inwoner met vragen en behoefte aan oplossingen. Hij is voor menig inwoner een gids in gemeenteland gebleken.

“Sinds de fusie van de gemeente Berg en Dal is er steeds meer sprake van populisme door sommige partijen. ‘’Iedereen voor zijn eigen straat’’, en die polarisatie is op de langere termijn schadelijk voor de politiek, voor onze gemeente, maar vooral voor onze inwoners. Ik wil mensen en organisaties met elkaar verbinden. Zoals ik dat jaren geleden ook deed bij the Night of the Proms. Ogenschijnlijke concurrenten bij elkaar brengen en samen een fantastisch resultaat neer zetten, dat één van de organisaties/verenigingen/partijen nooit afzonderlijk had kunnen verwezenlijken. Daar word ik warm van!”

Het CDA wil en kan het verschil maken. Met goede mensen en een goed verkiezingsprogramma bouwen we aan 1 Berg en Dal.

Kies op 14, 15 of 16 maart voor Lijst 1 CDA Berg en Dal – Benaderbaar en dichtbij

Even voorstellen: Nick Bakker, kandidaat raadslid CDA Berg en Dal

Nick is woonachtig in en afkomstig uit de Ooij, 24 jaar oud, politicoloog en studerende. Hij heeft een vriendin en is inmiddels alweer twee jaar bevlogen raadslid voor het CDA.

“De vraag naar huizen is nog nooit zo groot geweest. Ik wil ook graag op mij zelf en weet als geen ander hoe moeilijk het is voor starters om een huis te kopen. Ik wil me blijven inzetten voor het vergroten van het aantal huizen, daarbij moet ook de kwaliteit in het oog gehouden worden. We moeten voorkomen dat de jongeren wegtrekken uit onze dorpen.

Het CDA wil onder meer dat niet alleen de voetbal, maar ook de korfbal voldoende sportmogelijkheden heeft in de polder, dat de bus door de kernen blijft rijden, betere verlichting op fietspaden in buitengebieden en veilige verkeersverbindingen door oa Erlecom en Leuth. En natuurlijk willen we op ieder dak een zonnevlak.”

Even voorstellen: Dave van Loon, kandidaat raadslid CDA Berg en Dal

Dave is geboren en getogen in Groesbeek, 48 jaar oud en woont daar met zijn partner en drie zoons. Hij zet zich al vele jaren in voor de inwoners van onze gemeente. Eerst in de Groesbeekse politiek en nu alweer heel wat jaren voor de nieuwe gemeente.

“Ik wil me inzetten voor een sterke lokale samenleving. Daarvoor is het nodig dat de gemeente verstandige keuzes maakt, bijvoorbeeld als het gaat om waar en voor wie we bouwen. Zo vraagt de vergrijzing om meer seniorenwoningen, maar willen we juist ook onze jongeren ruimte bieden. Jonge mensen zijn cruciaal voor de leefbaarheid op termijn; denk aan scholen, winkels maar ook aan onze verenigingen.

Het CDA is vóór nieuwbouw van basisschool op de Horst op een goed bereikbare plek aan de rand van de kern. Op de huidige plek kan woningbouw komen, met behoud van (de gevel) van het beeldbepalende oude schoolgebouw.”

Kies op 14, 15 of 16 maart voor Lijst 1 CDA – We Bouwen aan 1 Berg en Dal.

Voor meer CDA keuzes kijk op cdabergendal.nl

Even voorstellen: Jos van Rooij, lijstduwer CDA Berg en Dal

Woonachtig in kerkdorp De Horst, gehuwd, vader van een zoon en tientallen jaren actief als pastor voor de Groesbeekse dorpsgemeenschap, inmiddels met emeritaat.

“Een ‘samen-leving’ moet gedragen worden door waarden en normen en een fijne, liefdevolle en zorgzame cultuur. Ik wil lijstduwer zijn voor het CDA Berg en Dal uit dankbaarheid en respect voor de vele mensen die zich daar belangeloos voor inzetten, mensen die hun zorg en hun liefde voor hun medemensen omzetten in daden voor de plaatselijke politiek.”

01. Sylvia Fleuren
02. Wim Bakker