Foto: Joop Verstraaten

Medewerkers Buurtmarkt Breedeweg in zonnetje gezet

Foto: Joop Verstraaten

GROESBEEK/BREEDEWEG – De medewerker(ster)s van Buurtmarkt Breedeweg zijn woensdagmiddag in het zonnetje gezet vanwege het vijfjarig bestaan.

Namens het gemeentebestuur van Berg en Dal sprak burgemeester Slinkman de jubilaris toe. "Toen ik voor de eerste maal hier binnen kwam na mijn benoeming als burgemeester van Berg en Dal voelde ik me gelijk hier thuis. Het was een gezellige boel en ik werd persoonlijk te woord gestaan door de aanwezige medewerkers. Het hoogtepunt is de afgelopen vijf jaar is wel het bezoek van Koningin Maxima geweest en later de uitreiking van het Appeltje van Oranje in Den Haag. Bij een verjaardag hoort een cadeau", liet Slinkman weten, "wij de wethouders en ik hebben gekozen voor een passend cadeau voor alle 52 medewerkers in de vorm van een speld (voorstellende het Appeltje van Oranje )."

Het eerste exemplaar was voor Richard Vos die vanaf het eerste uur betrokken is bij de Buurtmarkt Breedeweg. Het prachtige kleinood werd hem opgespeld door burgemeester Slinkman. Manager Hans Nelessen liet weten dat de vijf jaar mede te danken is aan het gehele team, zij hebben voor de verbinding in het dorp gezorgd en zijn langzaam een met hen geworden. "Eerlijk gezegd wij hebben de wind mee maar we zijn nu al aan het filosoferen hoe de Buurtmarkt er over vijf jaar uit moet gaan zien. In ieder geval gaan wij met de medewerkers ervoor."

Als laatste nam Eric Thon van participatie van Pluryn het woord. De buurtwinkel heeft al diverse hoge gasten mogen ontvangen zoals Koningin Maxima en minister Schippers en is inmiddels een vaste waarde in de Breedeweg. "Wij als Pluryn zijn apetrots dat jullie met 52 mensen zorgen voor vriendelijke dienstverlening. Als cadeau gaan jullie op 7 november met z'n allen naar De Efteling en hierbij een cheque van 750 euro, geniet er maar van", aldus Thon. Het feestje werd voortgezet met muziek van het gelegenheidsduo Willemz en Janzzen.