Overeenstemming over 't Zaaltje

HEILIG LANDSTICHTING - Stichting Gemeenschapshuis Heilig Landstichting, buurman J. Biert en de gemeente Berg en Dal hebben overeenstemming bereikt over het gebruik van gemeenschapshuis 't Zaaltje. Deze afspraken zijn onlangs vastgelegd in een overeenkomst.

Gemeenschapshuis 't Zaaltje is verbouwd, waarbij het gebouw 't Bosduiveltje is gesloopt en de vrijgekomen ruimte is aan 't Zaaltje aangebouwd. Na de verbouwing zijn de stichting en de heer J. Biert (buurman van 't Zaaltje) het eens geworden over een nieuwe overeenkomst. Hierin is rekening gehouden met het belang van een prettige woonomgeving zonder overlast en het belang van een gemeenschapsaccommodatie, die voorziet in de behoefte van het dorp. In de overeenkomst is onder andere afgesproken dat activiteiten zijn toegestaan die met name bedoeld zijn voor de bewoners van de Heilig Landstichting. Ook de gemeente Berg en Dal vindt het belangrijk dat rekening gehouden wordt met ieders belang. Om die reden heeft wethouder Annelies Visser ook de overeenkomst getekend.